fredag 30 oktober 2009

Spöknatta

Var i Strömsund ikväll och fikade med Kicki, Emil, Thomas och Marcus. Det var jättetrevligt, gott fika och mycket folk. När vi först kom till SAGA (caféet) så var där så fullsmockat att vi inte ens gick in för att titta oss runt efter plats, så vi bestämde oss för att kolla om Simon-caféet var öppet. Såklart så stängde det 1800, trots att det var "spöknatta", dvs kommersiellt trick av handlarna i Strömsund för att få tjuvstarta julruschen lite tidigare än vanligt och kanske öka dagskassan lite, lite grann så här inför allhelgonahelgen. Nåja, när vi så hade strövat runt lite på torget och vart inne på ICA en sväng, så såg vi hur "spökjakten" hade samlat ALLA barn nere vid paviljongen utanför Konsum, vilket även gjorde att alla fikande föräldrar var förpassade dit, alltså kunde vi dra slutsatsen att SAGA borde vara så gott som tomt då. Sagt och gjort, vi gick såklart tillbaka till SAGA den "vanliga" vägen, vilket gjorde att vi i princip passerade TVÅ bankomater (detta kommer att få betydelse om en liten stund), Marcus kom då på att han skule ta ut pengar så att han "slapp" betala med kort, något som han även tipsade oss andra att göra, men vi bara skrattade honom rätt upp i ansiktet och sa att han var gammaldags.. GISSA vad det hängde för skylt vid kassan på SAGA? Jag säger bara gissa... GISSA!!
"Tyvärr så har vår
kortmaskin gått
sönder, så vi ber
er att betala med
kontanter
MVH Sagafikets personal"
Jag kan säga så mycket som att Marcus skrattade oss upp i ansiktet den här gången.. Men skrattar bäst som skrattar sist, jag ska nog komma på något som gör att han får äta upp det sista skrattet.. något som gör att JAG får sista skrattet.. HEHEHE! Jag kom dock inte på något efter detta under kvällen tyvärr, men framtiden sägs ju vara rätt lång.. Efter detta lilla missöde som gjorde att jag, Thomas och Emil fick kuta iväg till bankomaten så hade vi en jättetrevlig fikastund precis som förr.. Jag blev nästan lite nostalgisk där ett tag när jag kom och tänka på gymnasietiden, men det gick lätt förbi, allt har ju sin gång och man måste ju vara kapabel att gå vidare, inte hänga upp sig på saker som flytt.
I morgon ska jag till Östersund för att besikta bilen, annars får jag körförbud på söndag, och det vill man ju inte.. Östersund var närmaste och tidigaste lediga besiktningstid, så det var ju bara att acceptera och så får man ju komma in till "stan" också en dag.. Inte helt fel det heller:P Men nu ska jag sova så att jag orkar köra i morgon bitti.. man vill ju inte somna bakom ratten så att säga:P Godnatt med er alla!
Over änd ochut//Erinsktisöäg

1 kommentar:

  1. Jag behöver knappast diska och groda hade jag lätt varit, om jag hade haft en grodkostym, hahahaha :D (Ps. lycka till med fikandet! ;) )

    SvaraRadera