torsdag 1 oktober 2009

Middag..

Idag fick vi LINSSOPPA till middag... det är inte mat, det är linser, dvs böner som smakar mjöl, precis som alla andra bönor.. Har i några dagar nu tänkt på om amn skulle ta och bli vegetarian, men dagens middag fick mig på bättre tankar... Det var inte så att den inte var god, men ändå, det är ju inte mat, det är ju typ förrätt.. Utöver att det inte var "riktig" mat så var den faktiskt god.. Varför frågar man sig då, varför fick vi vegatariska linssoppa till middag? JO, så här är det, det är INTERNATIONELLA VEGETARISKA DAGEN idag... Stort pådrag med vego-middag och hela köret, till lunch fick vi supergod fisksoppa, det var årets bästa tror jag nästan! Det här med internationella temadagar är ju annars ganska tjatigt kan man ju tycka, särskilt eftersom det verkar finnas ämnen som är extremt tbubelagda... som exempel: dagens vegetarian-dag är ju helt accpterat, men tänk om man skulle ge sig till att börja med "internationella köttätardagen"? Eller som kontrast till Internationella kvinnodagen, så kanske man skulle uppfinna exempelvis internationella Karlakarlsdagden, eller ojämstäldhetsdagen, eller kvinnan-i-köket-dagen, eller kanske alla-jagar-älg-dag... vilket ramaskri det skulle bli!! Nu har jag sett till så att det finns saker att tänka på, men det får ni göra utan min närvaro, för nu ska jag på chill-out hos Oskar och Anna.. Det blir väldans kul det, lika kul som himmel och pannkaka:D Over änd ouyt//Ernst.

2 kommentarer:

  1. Själv åt jag endast kött till middag! Vegitarianer borde skjutas...och ätas!

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHA, sant som det är sagt.. eller?:P

    SvaraRadera