torsdag 29 oktober 2009

Nu i ro, Somna in..

Det är sent och jag borde sova.. Ibland önskar jag verkligen att man kunde sjunga vaggvisor för sig själv, så att man kunde somna bara så där på en liten stund. Det skulle vara himla skönt! Egentligen är jag ju himla trött, men jag kommer mig som inte för med att lägga mig för att sova, jag blir på nåt sätt fast här vid datan när jag kommer upp på rummet, vilket är en ruggig nackdel! Jag har haft en väldans trevlig dag här i "vår herres hage".. Har kännt mig (och känner mig) väldans mycket bättre än igår, det är bara lite huvudvärk som är kvar och kanske en gnuttans gnuttans gnutta ledvärk. Skönt att det inte blev så många sjukdagar av den här förkylningsperioden, för precis som föregående höstar i mitt liv så lever jag dem i "flunsans" tecken.. Inte så roligt, men det kan ju kännas skönt med en rutin även om hösten, jag menar, det är ju skönt att kunna tänka: Okej, nu börjar skolan, då kan jag alltså räkna med åtminstone 15-20 dagar då jag går runt och är lite mysigt snuvig och har en sån där fantastiskt skönt molande värk i lederna... haha! Förrutom detta så har jag som sagt vart i Strömsund på banken och pappershandeln.. nu i kväll var det meningen att jag och Mikael skulle kolla på film när mamma och Viktoria var på ridklubbens Halloweenshow, men det blev som inte av... Först hade vi ingen TV att titta på eftersom pappa ockuperade den enda med inkopplad DVD-spelare, det föll oss aldrig in att koppla in en i brorsans TV, så då blev det inget. Sedan skull Mikael "bara" spela klart "det här" i WOW(World of Warcraft) så det skulle "bara" ta "5 minuter"... Jo pyttsan ja! Efter en kvart var han fortfarande inte färdig, så då la jag en Kent-skiva i CD-spelaren och låg och läste ett tag.. Efter detta andra misslyckade försök så sa vi att "Efter Efterlyst" kan vi ju kolla på film, men då råkade det ju vara fullspäckat med hysteriskt roliga komedier på TV, så då kunde vi ju inte heller titta på film.. Men en del roliga komediserier blev det ju iallafall.. Så blev klockan alltså ett och här sitter jag så... Vid bloggen och avslutar dagen:P Tycker det är en skön avslutning, då får man tillfälle att varva ner en stund innan man sover, skriva av sig dagens händelser och reflektera över vad man åstadkommit eller inte åstadkommit det senaste jordesnurret.. Tackar ödmjukast för min ingivelse att göra det till en vana att blogga:D Men som sagt, avslutning, nu ska jag ta Johannes Brahms i hand och sova tills jag väcks i morgon igen.. GODNATT och KRAM på er ALLA! Over änd uht//Erinkst
Brahms Vaggsång
Nu i ro slumra in
I bädden så fin
Som blomman på äng
I en gungande säng
Och guds änglar de små
Breda vingarna ut
Och för barnen i ro
Tills natten är slut
Nu i ro slumra in
Lilla älsklingen min
Ned i kudden dig göm
Vid din rosiga dröm
Tills du väcks lilla vän
Nästa morgon igen
Tills du väcks lilla vän
Nästa morgon igen
Text: Alice Tegnér

1 kommentar: