fredag 9 oktober 2009

Kreativitet

Känner mig så sjukt kreativ just nu, är inne i en preiod då det känns som om jag med lätthet skulle kunna få ihop trettio konsertprogram uta n dem minsta ansträngning! Jag förstår som inte, ibland är det hur svårt som helst att få sig till att öva, medans man ibland knappt vill slita sig för middagen för att man är inne i ett övningsstycke... Bara under den här veckan(sedan i måndags) har jag gjort grovarbetet på en allemande ur Bachs franska sviter och en Beethovensonat! Jag ahr gnott som en myra, men känner mig ändå inte mätt på att spela piano! Samma sak gäller orgeln, där har jag ju färdigställt grovjobbet med Bachfugan samtidigt som jag börjat titta på ett stycke av Boëlmann och en fuga av Wely! Helt otroligt, man blir som glad av att öva också.. allt blir så mycket lättare om ett stycke gick bra innan man går och sover tillexempel, då somnar man minsann ovaggat, jämfört med de perioder då man känner noll övningsinspiration, då man ligger och tänker att " jag skulle ha övat lite till", "ska jag kanske gå ner till EFS och öva lite innan jag somnar... Det är bara att konstatera, jag är inne i en kreativ period.. Nu ska jag tillexempel gå och göra något kreativt med min smutstvätt! (Tvätta?) Jo det blir nog tvätta... Ha det bäst! O&O//E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar