tisdag 27 oktober 2009

Ett Lite längre inlägg..

om dagens prövningar och äventyr Jag visste det! Jag kände liksom på mig att jag inte skulle kunna låta det gå förbi med ett så kort inlägg för idag, så här är jag nu igen. Jag har alltså upptäckt att jag är sjuk idag, har nu börjat fundera på varför och kommit fram till en del slutsatser:
  • Besöket hos Oskar och Anna-Maria i fredags, både Oskar och Pentti(Penti?) var sjuka i någon form av influensa eller förkylning.
  • Jag jobbade rätt länge igår, det kan ju bero på det. Alltså att jag inte riktigt hämtat mig från den gamla och när jag jobbade hela dagen igår så var jag inte riiiktigt frisk än, så kroppen säger ifrån idag genom att få feber och hosta.
  • "Piggy-flue" går i Ö-vik sa mormor till mig i dag med sin allra oroligaste röst. Kan det kanske vara så att jag råkat bli smittad? Jag hoppas inte det, men om det inte går över så får jag ju lov att uppsöka HälsoCentralen då..

Det här är alltså tre tänkbara möjligheter till varför jag gått och blivit sjuk igen.. Jag hoppas inte att det håller i sig så länge, jag ska ju jobba i princip hela veckan, så det går ju verkligen inte för sig!

Det mest intressanta händer för den delen på söndag, för då ska det vara musikgudstjänst klockan 1600 i Bodums kyrka, Rossön. Passar på att göra reklam här och nu eftersom det kommer att bli något som man inte vill missa. Ur programmet: Jag(Erik) ska spela en del Cello(Har övat som en tok sedan jag fick reda på att den cellist som lovat spela om jag fixade en cello, vilket jag har gjort, ringde återbud och sa att hon skulle någonstans på begravning på fredagen och således skulle vara borta hela helgen), Antonia ska sjunga och spela, Heidi ska läsa dikter, och en hel massa annat, det kommer att bli en fantastiskt musikgudstjänst som man helt enkelt inte kan avstå om man finns i krokarna!

Förrutom att jag har kommit underfund om att jag är förkyld, så har jag hunnit en del annat idag också, jag har vart i Strömsund och fikat, övat lite orgel, övat lite cello, vart hos mormor och morfar och ätit köttsoppa. Köttsoppa är nog kanske det godaste som finns när man är lite förkyld och lite allmänt kall! Det lenar så bra i halsen och värmer både kropp och själ, det är nog inte för inte som köttsoppa kallas hemlängtan här, kanske gör den det på andra ställen också, men det har jag inte något belägg för, så jag kan ju som inte skriva det... I alla fall, Tack Mormor och Morfar! Det var jättegott!

Sist men inte minst så har jag som sagt kollat på film med familjen, dock inte pappa som hade gått och lagt sig så han orkar upp till jobbet i morgon bitti, synd för honom, det var en kul film! Jo förresten, det blev Shanghai Knights med Owen Wilson och Jacki Chang, precis som jag förutspådde eftersom jag hade moderskapet på min sida. Mamma RULES this familly, vilket i och för sig är bra, i alla fall när hon har samma åsikt som en själv.. haha!

Nu ska jag faktiskt avsluta även det här lite längre inlägget, för nu ska jag gå och sova bort halsontan, så att jag blir frisk och kan kliva upp i normal tid i morgon. Godnatt kära vänner!

Over änd åt//ERinsk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar