onsdag 28 oktober 2009

Banken

Var på banken idag tillsammans med mina båda syskon, samtliga hade vi ca 400 kronor i småmynt som vi ville sätta in på respektive konto. Allt börjar med att den effektivaste av oss, dvs jag, går fram till kassörskan och säger, jag vill sätta in det här på mitt konto, vet dock inte hur mycket det är, så jag tänkte att du kanske skulle kunna köra det i räknemaskinen? Ajaj då, säger hon då. Räknemaskinen är trasig, kaputt. Jag känner hur ett litet leende sprider sig över mitt ansikte då jag ser det ironiska i det hela, så jag upplyser henne om att det kommer två lika dana insättningar till... Allt det här resulterar i att jag och mina syskon sitter vid var sitt litet bord och stoppar mynt i myntrör som vi fick av hon i kassan... snacka om tålamodsprövande och terapiarbete... Om jag någon gång vill öva upp tålamodet några grader ska jag ta obb som räknemaskin. Var på pappershandeln idag också, köpte några blyertspennor och lite papper... tänkte att jag kanske skulle kunna ta mig lite tid att börja teckna igen.. men jag vet som inte om jag hinner eller törs.. Det är ju typ fem år sedan jag tog i en sån där vit grej, vad heter dom nu.. kommer inte ens ihåg det.. det betyder absolut att det är jäääääääääättelängesedan jag tecknade.. det kommer ju ta hur lång tid som helst innan jag får till något som kan kallas teckning och inte bara kludd.. Men som man säger: Friskt vågat, Hälften vunnet! Nu ska jag gå och äta middag.. Kanske skriver något mer senare i kväll.. Over and Out//Ernst

3 kommentarer:

  1. Haha, ni fick åtminstone räkna själva. När jag var ung,för hundra år sedan, jobbade jag i kassan på en mataffär. In kommer en person med just en sådan där påse och skulle betala maten med den. Jag fick räkna medan kön växte sig runt butiken. NU kan vi prata stress.

    Äre pannå du tänker på?

    Må gött

    http://grejsar.blogspot.com; http://grejsar.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hahahah, men fy vad drygt ;D

    SvaraRadera
  3. Karin: Usch, jag hade nog inte överlevt en sån situation utan åtminstone magsår.. Nej inte pannån, utan den där vita "pappers-pennan" som man "smetar" ut blyertsen med.. Jag kommer baske mig inte på vad det heter...

    Marta:Jo... ruggigt drygt!

    SvaraRadera