måndag 28 december 2009

Shoppa gärnet

Idag har jag vart inne i Östersund med min kära bror och Marcus plus några andra.. Det var himla trevligt och jag var på ett shoppinghumör utan dess like!! Kände att nu skulle jag ta och sätta sprätt på slantarna, det är sunt, bra för det själsliga helt enkelt.. iallafall innan man tar nästa kontoutdrag efter själva shoppingdagen...Haha! Nåja, vi kommer alltså in till stan, alltl börjar ruggigt bra med att vi äter lunchbuffe på eastern palace, dvs kina-mat.Efter lunchen blir jag så lämnad ensam då alla andra skulle gå på bio och se Avatar, någon konstig sci fi film som jag inte kände för det allra minsta, så jag tänkte: meeeer shopping åt folket. Tror ni det fanns något bra på denna allmänt kända "mellandagsrea"? nej jsut det, inte något hittade jag, förrutom en polotröja, jag tänkte att om jag nu ska satsa på pianot så måste jag ju leva upp till fördomen att pianister har polotröja, jag menar, till och med Marie Göranzon har ju polotröja i sin roll i Höstsonaten! Nåja, jag köpte en polotröja. Sedan var det stopp! Fick ett ganska roligt SMS av Viktoria mitt på dagen som löd så här: "Har just ärvt ett par täckbyxor utav mitt 8 år yngre syskonbarn, känns konstigt" Det förgyllde min dag, för det fanns verkligen varken täckbyxor eller andra plagg som behagade mitt sinne.. Det var typ tomt på kläder kändes det som! Så efter ett tag så träffade jag på Nina av en slump på gågatan! Det var himla trevligt och vi gick tillsammans några timmar på stan, stackars henne säger jag bara! Jag bara dissade och dissade hennes förslag, jag var nog kanske världens tråkigaste shoppare för min rådgivare.. Men iallafall: Det var skittrevligt iallafall, vi avslutade med att jag faktiskt köpte lite saker, och sedan så följde jag henne när hon åt. Kulkul!! Nåja, sent oms ider, cirka en timme efter utsatt tid så slutade Avatar och jag fick tillbaka mitt ressällskap, så vi gick en stund på stan, jag gick och flyttade bilen så att den inte skulle bli inlåst i parkeringshuset.. Hade ju vart snöpligt att komma efter bion som vi var på senare och inte få ut bilen.. HAHA! Vi gick alltså på bio, Luftslottet Som Sprängdes, den var sjukt bra! Gillade hela filmen och det var ev bra filmatisering av boken tycker jag! Bror min tycker ju inte att det var så bra, men det får stå för honom! Jag tyckte att det var en ruskigt bra film... Nu ska jag avsluta min kväll med att titta på På Spåret på SVTplay, himla käckt det! Godnatt! Over & Out//Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar