måndag 7 december 2009

Bra Helg och Bra Dag

Min helg har vart helt fantastiskt bra! Jag tjuvstartade den i Torsdags med att åka hem och ha körövning i Rossön och sov således över hemma, åt mammas mat och såg på film med brorsan. På fredag morgon åkte jag sedan tillbaka till Mellansel. På eftermiddagen repade jag, Viktoria, Julia, Oskar och Dorota inför söndagens gudstjänst/konsert i Järved(återkommer till den senare). Lördagen fortlöpte med diverse övningar inför mitt examensprov i klassiskt piano på söndag eftermiddag, spelade igenom styckena någon gång, finlirade det allra sista och så vidare.. Sedan åkte vi till stan för att gå på "apoteket" så att säga.. hehe! Senare på kvällen när jag övat klart så gick jag och Harry ner till Wille och Sara där det var lite party, det var kul! Sara var dock inte hemma, men det gick ju iallafall..:P Vi spelade Alias, och vilka tror ni ägde hem hela spelet då? jo just det, jag och Harry såklart:D Seger nummer 1 denna helg alltså. På söndagen vaknade jag sjukt nervös, tänkte på hur examensprovet gick i våras då jag knappt klarade godkänntgränsen på pianouppspelet, men så tänkte jag, jag har ju utvecklats något så djuriskt under sommaren och hösten... Dagen gick i snigeltempo, inte kunde jag öva på styckena heller, för jag hade bestämt sagt i från att spela styckena inna provet.. Inget skulle kunna få störa min koncentration, som tex ett litet felspel tidigare under dagen, då fick det felspelet komma senare, tex under provet. Dagen segade sig sakta men säkert fram emot 1545, och vid 15tiden så gick jag in till Harry för lite coaching och pepptalk.. Snacka om att han va bra på det eller? Jag var ju lugn som en filbunke efter det samtalet och allt kändes toppen:D Minuterna innan stod jag utanför aulan och var hur lugn och avslappnad som helst med bara sån där "nyttig" nervositet i magen, pratade med några "distansare" och hade allmännt trevligt! Så kom då Thomas och ropade in mig och jag äntrade aulan, där nämnden satt. Jag satt mig vid pianot, sedan minns jag inte så väldans mycket av den följande kvarten, mer än att det faktiskt känndes så himla bra när jag slog ner slutackordet i Khatchaturian! Jag tyckte verkligen att jag hade fått till det, inte ett felspel nästan alls, lite baktakt i början doch, men det bjöd jag på. När jag reste mig och gick så applåderade Eva, vilket vad andra säger ALDRIG händer när hon sitter i Nämnden! Det måste ju vara ett bra betyg om något? I vilket fall. Jag kunde inte stanna på skolan till efter överläggningarna eftersom vi redan var sena till Järved, så jag sprang ut och hoppade in i bilen, nån form av Hit n' Run nästan:P Nåja, efter en kvart så ringde micke och jag fick ungefär en halv hjärtatack och tänkte väl något i stil med, måtte det ha gått bra, måte det vara godkännt iallafall.. då sa han det: Thomas sa: Det här var ju helt klart ett Godkännt.. (Då blev jag lite besviken för ett ögonblick, hade ju velat ha VG, det var ju därför jag gick upp igen..).. I FÖRDJUPNINGSKURSEN!!! (Det innebär alltså MVG i Grundkursen:D:D:D:D) SEGER NO.2!! Visst låter det som en helt fantastisk helg? Jag tycker det var det iallafall, Konserten i Järved gck bra, när jag kom hem så kollade vi på AMadeus och drack Glögg inne hos David, Idag har det gått bara bra med alla lektioner och rep, allt känns ruggigt bra för tillfället! Hoppas det håller i sig:D Ha det gott och sov gått! (HAha, felstavning där! Man måste ju varrriära sig:D) Over änd Out//ERik PS.Internet dog i natt, himla struntskola som stänger av det klockan tjugi i tolv:O, så jag publicerar nu istället:P

2 kommentarer: