onsdag 23 december 2009

Kalas!

Tjosan, nu är det snart julafton! Kalasbra det! Idag var jag och fikade med Viktor, Martina, Stina, Ida + tre skåningar som Ida, och nu även vi andra, känner. Det var också kalasbra! Supertrevlig var det! Sedan var jag och hälsade på Thomas vilket också var himla trevligt, vi spelade gitarr. Eller rättare sagt, han spelade och jag försökte att spela... HAHA! Har nyss avslutat lite julstök, har hjälpt till att göra köttbullar och revbensspjäll. Trevligt det också:P Men nu ska jag sova, för jag är så trött, avslutar med min favoritvaggsång just för tillfället, den är hämtad ur "Barna i Bullerbyn" med text av Astrid Lindgren och musik av Georg Riedel.
Nu lilla humla nu ska du sova
Alla små ungar i sina sängar
Och deras mammor och deras pappor
Alla ska sova för nu är det natt
Sova ska också var eviga katt
Kossor och kalvar i sina hagar
Alla små föl och alla små grisar
Alla kaniner och alla små lamm
Nu ska de sova för nu är det natt
Sova ska också var eviga katt
Skogar och hagar åkrar och ängar
Blommor och fåglar och alla små kryp
Allting som lever på hela jorden
Allting ska sova för nu är det natt
Sova ska också vareviga katt
Over and Out//Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar