onsdag 30 december 2009

Lappsjuka?

Är det inte så det kallas när man börjar göra saker som man i princip aldrig skulle göra annars bara på grund av avsaknaden av vettiga saker att ta sig till? Till exempel alltså... Som nu, jag håller på att sortera strumpor för att få tiden att gå! Sedan har jag städat toaletten, städat lite i källarn, tvättat, lagt vita strumpor i klorin... Ja ni fattar! Jag har helt enkelt börja göra hushållssysslor för att få tiden att gå fortare! Nu får inte det här inlägget tolkasw som att jag inte trivs med min kära familj, tvärtom! Dom är tio gånger bättre nu än när jag bodde hemma, sanning! Igår tillexempel så spelade vi kort hela kvällen, det var superduperroligt, vi spelade FyrmansWhist och Mikael hade som vilkor när han gick med på att lämna sitt kära WOW på ett villkor, att han slapp vara med mig när vi spelade eftersom han då skulle förlora, men tji fick han, för det var jag och mamma som tog hem hela rasket! ALLA spel. Av fyra. Nej, det är mer själva miljön som får mig att bli lite magsjuk... Nåja, det är ju inte så länge kvar innan jag åker tillbaka till Mellis, inte för att Mellansel är stort mycket bättre än Lövberga, men på skolan är det som en annan sak, där bor ju alla som man umgås med på samma ställe, det blir som en liten bubbla, en stad i sig där alla man gillar - och gillar lite mindre- finns på ett och samma ställe. Därför blir det aldrig långtråkigt på samma sätt där... En väldans rolig sak som händer innan Mellansel är ju att jag följer med Ida ner till Uppsala veckan innan så då ska vi slå runt minsann, vi ska vara så kulturella som att gå på museum tillexempel! Den ni! Sedan det som är lika bra det med är att jag slipper åka ensam upp också, för då får jag sällskap i bilen av åtminstone Harry, ska fråga Chrille och Amanda om dom också vill sänka sin resekostnad lite genom att samåka... Hoppas det, skulle ju va himla kul det:D MEN (och kvinnor som många av mina fyndiga vänner skulle utbrustit)... Nu ska jag för att inte riva ner tapeterna gå ner i tvättstugan igen och fortsätta med mina strumpor tills jag blir trött, får väl handtvätta dom i värsta fall:P Det tar ju lite tid iallafall:D Ha det BÄST! BajBaj! Over and Out//Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar