torsdag 22 juli 2010

Övning

Idag har jag övat. Övat övat övat övat, så att mina fingrar blöder i princip...

Nej men så här var det... Jag har haft en helt fantastiskt kul dag i Tåsjö med Erika Magnusson(den egentliga Strömsundskantorn, men det erkänner jag ju såklart inte just nu, vem är det som sitter på kantors-kontoret egentligen? duööööh!!), för vi har övat inför våran musik i sommarkväll i Ramsele nästa vecka. Nu är enda kruxen att dels: Vi har inte övat förr.. Inte jättebra och dels: Jag ska spela GITARR!! Det är det som gör att mina fingertoppar på vänster hand nu blöder lätt inombords.. Haha!

Nåja, det var jättekul och trevligt, så lite själsligt blödande i fingrarna kan jag leva med.  En sak till förresten, precis när vi kom dit så började åskan gå jätte-jättemycket! Det var skitmysigt i kyrkan med plåttaket där när åskan dundrade och spöregnet smattrade på taket! Fatta å sitta där och öva orgel när det åskar och är lite mörkt, åsså försvinner lyset och man sitter och spelar värsta dundret på orgeln!! Kuslig kännsla.. eller förresten, ruggigt mysig!

Jaja, sedan åkte jag till Strömsund och övade igenom lördagens konsertprogram, (Smygreklam: Pianokonsert i Ströms kyrka på Lördag 24/7 kl 18:00 med mig) så att jag såg hur lång tid det tog och vad jag behövde öva lite mer på osv. Det var himla kul faktiskt! Nu ska jag snart träffa Ida och förhoppningsvis Marcus, om han behagar svara i telefonen och vill leka med oss..

Men ha det superduper alla som  jag känner och inte känner, så återkommer jag inom en framtid med ett nytt inlägg! Natti!

OveR aNd OuT//Ernsigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar