lördag 10 juli 2010

Dundermarkan

Det är Dunder i Strömsund.. Ganska lamt hitintills faktiskt! Måste nog säga det faktiskt, lite folk på markan, lite folk inlösta och ganska dåliga framträdanden.. Igår var det Mustasch som stod för huvudframträdandet och det var nog bra, men jag är väl inte ett jättestort fan av just dem, men det var iallafall mer folk än ikväll, då Eric Saade hade hand om huvudnumret. Det var inte alls något att ha, lite halvfalskt, dåliga(!) dansare och en väldans bra basist!!

Basisten vägde upp ganska mycket ioförsej, men det var inte så att det blev bra, bara lite halvbra... Det måste för den delen vara ganska jobbigt att göra en turné på en skiva, på vilken en låt är känd.. En låt som man alltså är mer eller mindre tvingad att spara till extranumret.. Därför blev konserten lite sådär..

Gjorde en sväng nere på marknan tidigare ikväll, precis innan dom stängde.. Det är lättsammast då att gå eftersom det är minst folk då:P Men jag blev faktiskt besviken! Det var ju jättelite knallar i år! Är det månne kölvattnet efter lågkonjunkturen som gör sig synlig på Dundermarknan? Ja inte vet jag, men lite marknadsstånd var det iallafall..

Nu har jag "Dundrat" färdigt för idag iallafall, nu ska jag sova och ladda lite inför morgondagens konsert med Maria Sennvall i Ströms kyrka klockan 18.00 som jag ska spela på.. Jag ska spela två pianostycken och så ska jag kompa henne såklart! Det blir nog en väldans bra konsert det också.

Apropå konsert så spelade ju jag och Antonia igår i Backe, vilket gick väldans bra! Var bara tvungen att berätta det:P Vart tilloch med nöjd med min sånginsats i Stevies "Lately", vilket inte är så vanligt.. Att jag blir nöjd med egen sånginsats alltså:P

Nu blev det här ett väldans långt inlägg, men så kan det vara när inspirationen faller på framåt småtimmarna.. Nu ska jag iallafall sova som sagt, hoppas jag drömer om något fint, eller bra.. Hehe! Ha det, eller som Eric S skulle sagt: "Haade"...


Over and out//Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar