onsdag 4 november 2009

Trött

Är så himla trött rätt igenom, men inte sådär trött så att jag skulle kunna somna bums, nej bara utmattat trött.. Det är lite jobbigt tycker jag att vara trött på det viset, för man vet ju hur skönt det är att sova som, så kan man inte göra det ögona bums.. Jobbigt, skulle nästan vilja kalla det dagens, nej nattens I-landsproblem! Det är ju en perfekt sån sak som verkligen passar till att vara det! Jag skrev ju förrut idag att jag skulle skriva ett till lite längre inlägg senare, så jag tänkte ju att jag skulle göra det, men om det blir längre vet jag inte.. Har egentligen ingen skriv-inspiration just nu, är så himla trött i fingrarna efter att ha övat 4 timmar utan egentligt avbrott, bara avbrottet som blev när jag bytte instrument från piano till orgel. Har egentligen inte kännt det som att jag kommit tillbaka riktigt till Mellansel varken i söndags eller i går, men ikväll kändes det verkligen när jag kom igång med övandet igen, det är faktiskt väldigt skönt.. Man övar inte på samma sätt när man är hemma, för då är det så mycket annat man vill hinna med, därför tycker jag at det är som bra att vara här, det finns inte så mycket annat man kan göra än att öva och hänga, och hänga orkar man ju inte göra hur länge som hälst även om det är superdupertrevligt.. Då skulle man ju gå varandra på nerverna:p Jag avslutade dock natten med en kopp te inne hos David, det var han, jag Olov, Julia och Emelie där.. Mycket trevligt! Allt började med att jag knackade på och steg in, liiite för snabbt kanske utan att se mig för, så jag sparkade omkull vattenkokaren som stod på golvet där, så att allt vatten som NÄSTAN var färdigkokat, dvs kanske BARA 80 grader varmt, åkte ut ur vattenkokaren över min fot.. Det var inte kallt kan jag säga, men det var ändå inte sådär förskräckligt oskönt, det var lite mysigt nästan.. hehe! Men nu ska jag iallafall försöka sova, även om det innebär att jag får ligga och bara blunda i en halvtimma.. Kan ju vara skönt det också.. Man hinner tänka på så mycket när man bara blundar i en halvtimme:P Godnatt alla! Over änd ocuht//Ernst

2 kommentarer:

  1. Haha. Stackars foten! Det är bra att du övar som tusan nu för nästa vecka kommer det inte hinnas med alls! :D

    SvaraRadera
  2. Sussan lull koka kittelen full där kommer tre vandrings män på vägen... ;D
    Jag hoppas att du fick mer än blunda. Du borde komma och hälsa på oss i Uppsala Har gått på Sankt Ansgar i en månad nu och det är kanon. Prästen är samma som böckerna du har lånat från mig. Suverän präst.
    Må gott

    SvaraRadera