lördag 21 november 2009

Sova.

Citat ur: Lotta på bråkmakargatan: "Mamma: Det är så konstigt med dig, på kvällen, när vi är pigga och vill vara vakna så tycker du att vi ska sova, men på morgonen när vi är trötta, då vill du absolut att vi ska vakna och borsta tänderna.. Varför är det så?" Tycker den här kommentaren utav Lotta är så fantastiskt skön, en bland många sköna kommentarer utav henne, men kanske den bästa. Den beskriver förresten väldigt bra hur jag känner mig, på ett sätt, fast mina känslor egentligen är tvärtom, för när jag vill sova, så kan jag inte sova.. Till exempel nu. Jag tänkte att jag skulle sova ett tag nu, ungefär till i morgon bitti, sedan vara pigg hela dagen och orka öva väldigt mycket orgel och sång mm. i morgon, men nu KAN jag inte sova! Ruggigt jobbigt! Man borde egentligen försöka uppfinna någon form av knapp som man kan sätta sig själv i stand by-läge med hjälp utav, så att man kunde tidsinställa den på låt säga 8 timmar.. DÅ sover man ju en tredjedel av dygnet, mer kan man helt enkelt inte behöva.. Tänk vad utvilad man alltid skulle känna sig, istället för den dygnsrytm som jag har börjat med, lägga sig halvtvå och kliva upp sex.. Det är antagligen inte riktigt bra.. Skulle helst av allt för tillfället vilja spela lite saxofon, men eftersom den ligger i mitt fack på skolan, där det är larmat, så får det följdaktligen vänta till i morgon med saxofonandet.. Men som vi alla vet, den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge.. Nej, nu ska jag ta mig i säng och läsa vidare i Processen av Frans Kafka.. Sjukt bra bok det där.. Eller så kanske det blir en del ur Skyttes "Ett år med Jesus".. Vet inte så noga.. Det var ioförsej några dar sedan jag läste ur den.. kan vara på tiden jag läser en predikan till! Vem vet? Men, Godnatt alla glada, ledsna, arga, sura, lyckliga, olyckliga. Oavsett vilken sinnesstämning ni befinner er i så önskar jag er alla en riktigt GOD NATT! Sov sött och dröm fina drömar om det ni tycker om. HA DET! Over änd out// ERinst

3 kommentarer:

  1. Nu blir det lite ordpoliseri mitt i natten: Drömmar stavas med TVÅ m!

    SvaraRadera
  2. Det är bra. Läs predikningarna du. De är himla bra. Jag hör dem ju live så att säga. *fniss*

    SvaraRadera
  3. Mera ordpoliseri...Om du menar "den enda" så stavas det med e, MEN om du menar det du sitter på stavas det med "ä". (Appropå det förra blogginlägget)God Natt, älskling... och puss och kram, alla hälsar! träffs så småningom
    mammpapps

    SvaraRadera