måndag 2 november 2009

Snörvel snörvel

Sitter på skolans dator och snörvlar vid tangentbordet.. Jag orkar helt enkelt inte vara sjuk längre, det är så himla tråkigt så jag skulle heller sitta en dag och kolla när målarfärg torkar.. Nu är jag trött på det här! Har dessutom så full dag som det bara kan bli, började 0850 med gemensamt piano då jag spelade upp Khatchaturian-toccatan helt ouppvärmd, tjugo minuter efter att sömnen abrupt avbrutits...Kan säga att det gick sådär.. Någon strålande insats var det ju inte tal om, men jag tog mig igenom ändå, efter tre sidor så var jag ju någotsånär uppvärmd, så det ä ju bra att den är tolv sidor lång.. Men det ärnog inget jag rekomenderar, att spela ett sånt stycke direkt det första man gör på morgonen.. Nu ska jag snart ha sånglektion, får ju se hur det går med tanke på hur jag låter när jag pratar.. Musikgudstjänsten igår tog nog kål på det sista som fanns kvar av min röst, funderar allvarligt på att sjukskriva mig och gå till sängs, vi har ju i princip bara röstämnen idag förrutom pianolektionen... Kan ju gå på den och dirigeringen så har jag gjort något idag iallafall.. Vokalensemblen är väl inte att tänka på ens.. Menmen, nu ska jag ta och göra något vettigt med mitt liv.. kanske ta och öva en liten bit piano... blir nog bra det! Ha det gott alla! Over ärnd oput//Erinskt

1 kommentar:

  1. Jag är också sjuk. Det är verkligen jääättetråkigt! Krya på dig!

    SvaraRadera