torsdag 19 november 2009

Hmmmm..Hjälp!

Hjälp vad länge sedan det är jag uppdaterade här, över två veckor sedan tror jag.. Iallafall snart två veckor! Det är inte OK, INTE OK! menmen, nu är det som det är och jag har hur mycket som helst att berätta om, så jag får på nåt sätt strukturera upp det..
  • KIRK FRANKLIN I GLOBEN Kanske den bästa och mest röjiga konserten ever! Hela konceptet var bra, allt ifrån Ole Börud och Samuel Ljungblad till sista extranummer. Ljungblad kunde dock ha haft med någon äldre låt så hade han vart perfekt han med, men han blev faktiskt perfekt när han kom in på scenen när Kirk Franklin spelade och fick sjunga duett med en av Kirk's körtjejer. AsBRA! Ville typ gråta under halva Kirks framträdande.. två timmar har ALDRIG vart så korta.
  • HÖSTFESTEN PÅ SKOLAN Vilken superlyckad helg det var! Alina kom ju med oss från Stockholm redan på måndagen, sedan droppade dom in en efter en, "gamlingarna".. Skulle hämta Johan på fredag morgon i Ö-vik, men då sa bilen stopp: "Nej Erik, du får inte köra mig så här tidigt på morgonen!" Så det blev bara för Johan att åka buss in, fick stå och frysa i två timmar på station i Ö-vik, stackarn! På lördagen var det då dags för konserter, jag spelade Khatchaturians Toccata, å det gick helt enkelt bäst! Fick stående ovationer och aplåder så till den milda grad att Erik Fängström him self blev lite generad.. Haha! Men det gick faktiskt jättebra. TACK PUBLIKEN för aplåderna! På Kvällen blev det sedan dags, efter många om och men, att åka iväg till Bobergsstugan och parta till det ännu mer! Det var kanske den bästa festen ever, vi dansade och sjöng och dansade och sjöng ungefär ända fram till 3-snåret då vi åkte tillbaka till Mellis och hade efterfest. Hela dagen, och särskilt kvällen, var super-duper-lyckad!Guldstjärnor(Många!!) till Annika och Malin som körde hela kvällen och natten!
  • Myskväll med pianokonsert á la improvisationer. Jag, Harry, Gunnar och Niclas(och David på slutet) myste till det en natt och spelade en liten "feeling-impro-konsert" för varandra på ett piano. Bara vi och pianot. Det var kanske det mysigaste som hänt på den här sidan millennieskiftet! Det var som balsam för själen, sådant måste man göra oftare.. Hoppas det blir av snart igen!

Det här var tre stora punkter som hänt sedan jag skrev sist, men självkalrt är det inte det ända som hänt, men det blir som lite för mycket att skriva. Nu ska jag kolla lite andra bloggar och min mail framförallt innan jaggår till skolan och övar.. Vad jag ska öva vet jag inte riktigt, men alltid finns det ju något att öva på.. Tror faktiskt det blir Chopin eller Prokofiev.. Känns motiverat..Hehe! Vi får se om jag skriver något mer senare i dag eller ikväll, nu när jag äntligen nänts pöocla upp datan från väskan efter höstfesten.. HA DET BÄST!

Over änd atiuit//Ernst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar