söndag 8 november 2009

KIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIRK

Nu är det bara ca 9 timmar kvar tills det börjar i globen, eller Eriksson Globe som den ju faktiskt heter nu mera..:P I alla fall, då drar det med Börud och Ljungblad m.fl. sedan är det inte långt till självaste Kirk Franklin intar scenen, det kommer bli så himla nice! Sitter hemma hos Ida i Uppsala där jag bott i helgen. Just nu tittar jag ut på en gigantisk SF-skylt som snurrar precis utanför hennes fönster, faktiskt riktigt fin...:P Har för övrigt haft en mycket trevlig helg, igår var jag i Stockholm hos Sanna, tack för en jättetrevlig eftermiddag! Efter jag kom tillbaka till Uppsala så träffade jag då Emelie och Ida och då åkte vi ut till Emelie och såg hur hon hade det. dDet var trevligt! Klockan 6 var det dags för Vesper i S:t Ansgar, en kyrka i Uppsala. Det var Karin som drog med mig dit, det var faktiskt väldigt intressant. Vesper är då en utav de tidiga kristna tidegärderna, ungefär som en helgmålsbön, fast med växellästa/sjungna böner, rökelse och allmänt mysig stämning. Måste bara nämna lite kort en sak om nerresan hit.. Vi åkte de första sex milen med ett otroligt enerverande vibrato, då jag hade en massa lera i hjulen.. Men då finns alltid räddningstjänsten (och Martin+Martins pappa).. Som tur var för oss så hade då Martin väldans bra kontakter med räddningstjänsten i Ullånger eftersom hans pappa jobbar där, så då fick vi åka in i deras tvätthall och bli renspolade i hjulen! TACK RÄDDNINGSTJÄNSTEN I ULLÅNGER! GULD VÄRT! Men nu ska jag och Emelie gå på mässan i Domkyrkan innan vi beger oss till huvudstan för att äta innan KIRK:D Hoppas ni haft en lika underbar helg som jag! Ha det bäst! OVer äND ouT//ERNsty

2 kommentarer:

  1. Jag saknade dig faktiskt på mässan i Sankt Ansgar i dag ;)Det får bli en annan gång :D Gå in på deras hemsida och lyssna på mässan via weben är ett förslag: http://stansgar.harnvi.net. Hoppas konserten blir så bra som ni hoppas och kör försiktigt när ni skall hem sedan.
    Må gott

    SvaraRadera
  2. Tack tack! Jo jag tänkte faktiskt tillochmed gå på Laudes innan, men då vaknade jag inte förrän klockan fem över tio, så jag gick till domkyrkan istället.. Och gissa vad som hände där? Det var biskopsvigning av Härnösands nya biskop, Tulikke Koivonen Bylund. Även Kungen och drottningen var där, vilket gjorde sig påminnt efteråt, då jag i högfart gick och pratade i telefon samtidigt, då plötsligt en polis rycker tag i mig och säger att jag är för nära.. Vadå för nära? tänkte jag då? Kyrkan eller? nej men då ser jag ju hur Carl-Gustav själv går på samma bana som jag fast någon meter framför... HAHA! Blir nog ett blogginlägg om detta senare..:P Jag får gå på S:t Ansgar nästa gång jag är i Uppsala! Ha e'!

    SvaraRadera