måndag 20 augusti 2012

Små meddelanden

Sitter och tittar på the Vicar och Dibley med mamma, eller ja, mamma sover på soffan och jag sitter vid datorn. Men det finns inte många humorserier som går upp mot denna Dawn French-skapelse! Kan titta på den om och om igen  och ändå inte sluta skratta.

Jag har i övrigt haft en bra dag, bortsett från att jag var trött fram till cirka klockan sex, så jag får väl säga en bra kväll då.. Har bakat drömmar, men dom blev väl sådär får man nog säga. Första plåten var i ugnen för länge, den andra var definitivt inte inne för länge.. dom var RÅA i mitten! Jag har tappat stinget (även fast jag officiellt skyller på den kassa ugnen i vårt kök...).

En annan sak jag hunnit med under kvällen är att nominera veckans låt i min aldeles egen lista! Hitintills finns det bara en låt på listan, men jag är ganska säker att ingen kommer att toppa den under den här veckan. Det är Ben Harley's Little Notes (text härunder), ni vet den i nya VOLVOreklamen.

Let us walk, you and me
Or we'll sail over seas  
We can buy little boats
And send home little notes  
To tell them we're okay
And we're still far away  
We'll return when the wind
Turns and blows us back 
To our friends and our homes
 
We'll watch the sun go down on this beautiful place we found 
Leaving the stars above, and all we can feel is love

I övrigt finns inte så mycket att rapportera från dagen, inget av högre spänningsgrad i alla fall, så nu ska jag återgå till TVn ett tag. MASH, på min ära! Och till nästa gång: Ha det Bäst!!

Ett stycke solnedgång över Vattudalen.
Over n' out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar