torsdag 23 augusti 2012

Jag vet...

... att det blir mycket med två inlägg så här på nattkanten. Mina stackars läsare (om jag har några...? Hmm.. ska jag fortsätta skriva då? Jo. Så får det bli. (Lång parantes, men men...)) kan ju få en chock, först inget, sedan inget, sedan inget, sedan helt plötsligt BANG BOM så smäller det till nån gång i augusti 2012 och han får helt och hållet skrivdamp! Men jag kan verkligen inte sova, så då blir det ett till, lite mer av typen sammanfattning av min dag.

Jag har varit i Strömsund mest hela dagen och fikat med Stina, Gabbi, Gustav och Manne bland andra, varit till mormor, åkt runt i Strömsund och kollat på en massa hus i väntan på att biblioteket skulle öppna, lämnat igen några böcker och betalat en massa pengar i förseningsavgift på nämnda bibliotek, druckit kaffe på det samma (bibblan), och så packat, packat, packat..

Jag och Stina kan mycket väl ha blivit föremål för misstanke om kommande villainbrott med tanke på att vi hann med ganska många hus under den timme vi väntade på att biblioteket skulle öppna.. Haha! När vi väl var färdigfikade och hade tittat färdigt på böcker så gjorde vi en avslutande runda utåt Näsviken och råkade komma så precis till Gunilla och Jens nybygge att Gunilla var ute och bjöd in oss på lite husesyn.

Vilket hus! Helt galet snyggt och häftigt och härligt och alla andra superlativer man kan komma på att använda om ett hus! Och Strömsunds tveklöst bästa läge! Står man i ytterdörren så ser det ut som att andra ändan står som en brygga ut i sjön tack vare öppen planlösning och stooooora fönster!

Blev kvar hos Gunilla och Jens säkert en halvtimma, men sedan var det dags att vända hemmåt, jag mot kära Lövberga och Stina mot Gabbi och Gustav.

När jag kom hem var det bara att sätta igång med packningen igen. Det är seriöst mycket man ska tänka på inför en flytt! Tusen grejer har man hemma som man i vanliga fall inte tänker på att man har, men när man väl står där i sin nya bostad och upptäcker att det fattas, så kan det vara oumbärligt. Hur många gånger på en dag tänker du till exempel på att det sitter en lampa i taket som lyser upp lite så att du ser när "skymningen faller"? Bara för att ta ett av alla ting man har och är ganska beroende av.

Men nu ska jag sluta skriva och faktiskt gå och lägga mig, börjar äntligen känna något som i alla fall kan liknas vid trötthet. Så om en 40-50 sidor i nån bok så går det nog ganska lätt att dejta kudden på riktigt! Tips på bra böcker förresten? Har idé-torka.

Super et de//E



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar