onsdag 8 augusti 2012

En OS-fri dag...Nästan.

Hitintills en ganska OS-fri dag, såg lite på något som liknade karate i förmiddags innan jag åkte på jobbet, men eftersom jag inte riktigt visste vad det var jag tittade på (och inte heller orkade ta reda på det) så var inte mitt engagemang 100-procentigt. Slötittande alltså.

Har idag vart till ett av pastoratets hörn och haft ålderdomshemsandakt (långt och fint ord va :P) med nattvard. Prästen fick då en klockren kommentar från en utav kommunianterna(eller nattvardsgästerna om man så vill) när han frågade om hon också ville ha. "Ja men det kan jag väl nu när jag ändå är här!". Så ska det låte, lite välsignelse har väl ingen dött av liksom.. Haha! Härligt med spontanitet och folk som säger vad dom tänker innan något ruttet litet filter får dem att tiga!

Annars har min dag hittills präglats av olika saker, till exempel så blev jag väldigt förvånad/förvirrad/lättad när jag så insåg att jag inte har en enda begravning i morgon! Jag har ju liksom ställt in mig på ännu en "hundvecka" med 4 begravningar följt av massiv utmattning när fredagseftermiddagen äntligen är på plats. Men alltså har jag ingen begravning förrän på fredag vilket i sin tur innebär "ledig dag" i morgon. Härligt.

Nu sitter jag och nördar klassisk körmusik på spotify. Körmusik är så ofantligt maffigt att det inte finns något så maffigt! Just nu är det Jerusalem med BBC orchestra and choir som far igenom högtalarna. Mäktigt.

And did those feet in ancient time
Walk upon England's mountain green?
And was the holy Lamb of God
On England's pleasant pastures seen?
And did the countenance divine
Shine forth upon our clouded hills?
And was Jerusalem builded here
Among those dark satanic mills?

Bring me my bow of burning gold!
Bring me my arrows of desire!
Bring me my spear! O clouds, unfold!
Bring me my chariot of fire!
I will not cease from mental fight,
Nor shall my sword sleep in my hand,
Till we have built Jerusalem
In England's green and pleasant land.

Nåja. nu ska jag återgå till jobbet för att sedan åka till Hallviken med Stina och kolla på en kattunge. Trevligt trevligt. Ha det bäst allihopa tills vi hörs igen!

Overandout/erik


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar