onsdag 27 januari 2010

Tre Bananas

I morgon ska jag och Viktoria ha andakten igen.. Vi kommer att bli precis så oseriös-förklarade som vi verkligen förtjänar, samtidigt som våra andakter är sanslöst genomtänkta.. Vi tänker bara på ett lite roligare sätt.. För att bara förklara lite. Förra torsdagen så hade jag och viktoria satt ihop världens flummigaste andakt, vi hade tänt 15 ljus med femton tillhörande bredvidliggande stenar, jag spelade piano, Viktoia läste ur kärnord, på altaret stod en skål med snö, en skål med vatten och bakom maria-ikonen så hade vi satt en vattenkokare för att det skulle ånga... sjukt djupt alltså:P I morgon ska vi ha en sketch till att börja med, en liknelse till att man inte ska döma någon efter utsidan osv. Nämligen, jag säger att jag inte gillar bananer, Viktoria säger att det visst är jättegott, hon ger mig en banan. Jag tar en tugga av bananen. Oskalad, säger att hon ljög och att det inte alls är gott. Viktoria dumförklarar mig lite lätt, ger mig en halvskalad banan. Jag äter skalet och säger att hon lurat mig på nytt och att jag är så dum som går på hennes lögner två gånger. Denna gång möter dumförklaringen inga gränser, jag ser skamsen ut och får tillslut en helt skalad banan utan något skal alls, vilken jag äter och säger: "Men, det var ju gott!!" Detta ska sedan leda ut i ett litet "tänk" från mig, vilket jag nu över en kopp te försöker komma på.. Det är lite som att skriva, ibland är man kreativ på den punkten och ibland inte.. Just nu känner jag mit mindre kreativ på "andakts-prat-punkten"... kan ju bero på at det sitter typ åtta pers på mitt nio kvadratmeter stora rum... Jag får helt enkelt styra upp det senare. Vet ju iallafall riktlinjerna.. Om inte annat får jag väl prata om bananernas import från sydamerika till europa.. kan ju funka det också:P Ha det bäst! Over and out /// Ernst

1 kommentar:

  1. Nej, jag tycker det låter som en BRA andakt! Heja er. Hälsa Viktoria så mycket! KRAM!

    SvaraRadera