tisdag 26 januari 2010

En jordisk dag, en dag från dig

(Psalm 497 i den svenska psalmboken.. ) Vet inte riktigt varför jag kom att tänka på just den när jag skulle skriva en titel för dagens "lilla" blogginlägg.. Men det var vad som dök upp! Kanske är det för att det hänt så himla lite/mycket idag.. jag vet inte, kanske var det så att mitt undermedvetna kände att den sån dag som det vart idag kan endast komponeras av högre makter, i min tros fall då Gud.. Det har hänt både så väldans mycket och så väldans lite idag. Det började redan i sextiden i morse då väckarklockan ringde, jag vaknar, känner att det inte kommar att bli bra om jag kliver upp då, för jag skulle antagligen somna i duschen och drunkna eller dylikt, så jag lägger mig på andra örat och sover vidare, kommer på att snart kommer det någon i "väckningsrundan" och knackar på, så jag tar en kudde och trycker hårt mot det fria örat, dvs. det som jag inte sover på. Vaknar senare, ca 8 och kommer på varför jag är så trött. Jag har blivit förkyld, har feber, ont i halsen och ont i huvudet. Jobbigt tänker jag. Sjukanmäler mig via mailen, tur att datorn stod på. Går till skolan för att öva ca 1030, möter Viktoria och Oskar, vi pratar, när dom går på lektion som jag egentligen skulle ha vart med på så går jag övar, vilket var möjligt eftersom jag var sjukanmäld.. Ganska skönt ändå. Lunchen var en hit idag, trots allt när man tänker på namnet: Korvslant-potatis-gratäng. Eftermiddagen så tänkte jag gå och vila, men icke! Hela eftermiddagen gick som ett enda jehu:
  • Möte med rektorn, husmor och något hotellrumsdesignföretag om utformning av de nya internatrummen, eller rättare sagt nyrenoverade internatrummen.(När de nu blir det)Fick en semla av designsnubben och designsnubban, himla trevligt!!
  • Pianolektion med Tommy. Asså den killen utvecklas ju! Hoppas han inser det själv också, så att han inte upplever att det är tråkigt.. Från det att jag hade första lektionen med honom för knappt ett år sedan till nu så har han ju tatt stormsteg! Hoppas han fortsätter även i framtiden, när han inte går på mellansel alltså!
  • Linjeträff med Eva. Trevligt som vanligt, men lite långsamt också eftersom jag hela tiden var så trött att jag inte riktigt hängde med alls.. Kände hur febern hängde i luften ovanför mig och det var allmänt segt

Och vips så var det middag! kebabsplit, inte någon favorit direkt...

Tror dessutom att jag blivit lurad på ca 300 kronor.. Köpte en klarinett på tradera i fredags, betalade och hela grejen, men nu finns liksom inte den användaren kvar på tradera, och hotmail säger att mailadressen har upphört.. verkar misstänkt, men jag får ju vara glad för att det inte var mer än 300.. det kunde ju ha vart 3000, vilket hade vart betydligt större katastrof:P

Jag tror att det var nästan allt, plus alla småsaker som hänt! Som ni förstår så är det ju lätt att tänka att en sån brokig dag är komponerad just för mig:) Nu ska jag sova så jag kanske orkar upp i morgon när väckningsrundan kommer, hoppas det, för idag har jag totalt sett samlat på mig en halvtimmas övning.. lite, så nu längtar jag bokstavligen talat efter lite seriös övning och seriöst piano- och orgel spel!

GODNATT FOLKET!

En jordisk dag, en dag från dig

O Jesu fyll den med ditt liv

Rättfärdighetens sol är du

Låt hjärtat renas i dess ljus

Amen.

(Sv.ps.497,v1)

Over and out//Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar