måndag 25 januari 2010

And the Winner is....

............Trumvirvel...... ERIK FÄNGSTRÖM, för kompositionen av den fantastiskt otroligt vackra tonsättningen till den gamla dikten och bönen "Gud som haver..." Var med Edit och Viktoria på barnkör-övning i Mo församlingsgård idag, vilken avslutades med just Gud som haver Barnen kär osv..(se nedan). på vägen hem så gjorde jag en helt fantastisk trestämmig kanon av alltishopa.. den bestod av ungefär två toner per stämma.. Suck! Varför kan jag helt seriöst inte bara sätta mig ner och skriva något helt genialiskt? Typ som skulle göra mig super-duper-berömd och ge mig ett litet pris.. Det skulle vara nice tycker jag! Inte helt fel så att säga.. haha! Menmen, min tid kommer väl den också, tidigare har ja ju inte ens tänkt tanken att kompera något, nu gör jag det via frilans i bilen på väg från en körövning.. Det lät riktigt bra när vi väl kom igång jag och mina kära kamrater! För övrigt är jag så trött så jag egentligen inte vet vad jag gör, mer än att jag ligger i min säng och bloggar och ger ett antagligen otroligt lamt intryck av mig själv.. Upptäcker när jag kollar på klockan nu att jag missat gospelkompets konsert tillsammans med Simon Fransman.. Tråkigt, men så är världen.. Ska gör min kvällsprocedur på toan(borsta tänderna:P) och gå och sova.. är dödligt trött alltså.. Men hörni: Godnatt och ha det bäst vänner!
Gud som haver barnen kär
Se till mig som liten är
Vart jag mig i världen vänder
Står min lycka i Guds händer
Lyckan kommer lyckan går
Du förbliver fader vår
Over and out//Erik

2 kommentarer:

  1. hmmm...nu blev jag väldigt sugen på att göra något "helt genialiskt" också! Blir väl till att starta Cubase och hoppas på det bästa!

    SvaraRadera
  2. Thomas:
    Gört! Det låter som en bra ide! Jag har sett att du ringt, men mobilen har damp:P Den har börjat leva eget liv och bestämmer själv när den vill att jag ska kunna ringa upp någon:P Ska försöka se till å ha på mobilen när du ringer nästa gång:)

    SvaraRadera