torsdag 28 januari 2010

Att gå på lektion oövad..

Det är ju verkligen inte alltid roligt! En åsdan lektion ligger framför mig i tiden, närmare bestämt om en kvart ska jag infinna mig vid orgeln i EFSkyrkan och försöka fejka mig igenom en lektion.. Det är ju så himla mycket !... Nu försvann all text...jaja man får väl börja om då... JO vart var jag nu.. Så himla mycket lättare om man kan styckena, då slipper man ju allt det där med att låtsas att man övat.. Man skulle ju ioförsej kunna säga att man inte övat, men det känns på nåt sätt så tarvligt, man sätter ribban för lektionen så lågt på nåt sätt! Men jag får helt enkelt hoppas att jag kan styckena så pass bra att vi bara kan jobba med den musikaliska tolkningen, det är ju ändå sökningsstycken till organist, så jag bör ju kunna dem vid det här laget..! Andakten gick för den delen jättebra i morse, ska lägga ut pratet här senare, men jag måste redigera det lite först, så att det ser snyggt ut, för det måste det ju göra! Kan ju inte lägga ut ett stycke här helt utan avbrott mm.! Blir ju sjukt tråkigt det:P Men nu ska jag ta och leta rätt på mina noter och sedan bege mig ner till EFS som sagt, hålla tummarna för mig själv så att lektionen går bra osv.. Ha det bäst kära vänner!! Over and out//Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar