torsdag 17 september 2009

En konspirationsteori i mitt liv..

Nu är det sjukt länge sedan jag uppdaterade här, det är så att jag skäms.. faktiskt! Jag menar, jag skrev ju redan i det första inlägget att jag skulle verkligen hålla kontinuiteten i den här bloggen, inte låta det gå som med föregående bloggar, skriva i en vecka och sedan ge upp det hela, för DET blir ju så sjukt tråkigt egentligen... Eller? Det tycker jag iallafall, därför dras jag nästan varje dag med detta urdåliga samvete gentemot mig själv för att jag inte har uppdaterat bloggen, det blir ju som en sjukdom nästan. Därför har jag har börjat fundera på om det är riktigt nyttigt med blogg, , vad ska man tro liksom, när hälften av ens vakna tid går åt till att tänka på att man inte har skrivit i någon sorts dagbok på nätet, istället för att ägna tankarna åt viktigare saker, det blir som om det vore något slags beroende.. Slutsatsen blir alltså: "BLOGGEN - DEN NYA INNEDROGEN", i stor fet stil på alla löp i morgondagens kvällstidningar, sedan en "djuplodande" artikel med kommentarer av "psychologie doctor emeritus Herta Geneselius", eller likande! Skulle inte det vara en himla kul grej? Jag menar, rent statistiskt sett, om man tittar på vad kvällstidningarna skriver om annars, så skulle det ju inte vara ett helt omöjligt scenario att gå förbi pressbyrån eller 7/11 någon dag framöver och en rubrik liknande ovan nämnda skulle kastas i ansiktet på en. Jag har en teori om varför kvällstidningarna ibland kastar ur sig sådana URLÖJLIGA rubriker.. Dom har helt enkelt inget annat att skriva om!!! Tänk er händelseförloppet, Redaktörerna för den stora kvällsdrakens samtliga redaktioner plus ansvarig utgivare och chefsredaktören sitter runt ett bord i ett modernt kontorslandskap, med glasdörrar var man än kastar blicken, aldeles innan "arbetsdagen" tar slut, dvs runt 5 kanske.. Diskuterande vad som bli morgondagens SCOOP.. Hur dom än diskuterar och vrider och vänder på först Nyhets-världen, sedan Kändis-världen, Djur-världen och vilka världar du än kan tänka dig. Till sist, efter en sista runda i redaktörernas kreativa sällskap, kommer dom på att i morgon finns verkligen ingenting att skriva om på löpet.. Det mest hippa är att någon kändis kört 60 på 50-väg, något som idag är så vanligt förekommande att det är rätt kalla nyheter.. DÅ kommer burken fram.. BMVV! Dvs, Burken Med Värdelöst Vetande, och därmed också burken med så otroligt kalla nyheter att folk måste köpa tidningen för att se om det verkligen stämmer eller finns belägg för att psoriasis i hårbotten kan leda till cancer i lilltånageln, eller att en blogg kan vara den nya "innedrogen" och mycket beroendeframkallande... Ni får kalla min teori oerhört konspirativ, men vänta bara någon månad så ska ni se! Dessutom är jag ju en ganska konspirativ person i mig själv, men ändå! Konspirativ måste man ju vara för att ha något att leva för.. Haha.. Men som sagt: Håll utkik på löpen så ska ni se att snart kommer det något ur BMVV igen, för det gör det.. Alla månader har någon dag där det är helt kallt på nyhetsfronten, så då kommer den fram, och så en vacker dag så blev det "blogg-nyheten" som låg överst i Burken och då mina vänner... Over änd aut! Ernst.

1 kommentar:

  1. Enligt min egen mening så blev ju det här ett himla krystat inlägg... hmm.. får skärpa mig!

    SvaraRadera