måndag 28 september 2009

YES!!

Har nu äntligen testat att starta min dator för första gången sedan jag flyttade tillbaka till Mellansel och den funkar, så jag är så himla glad bara för det! Är annars ganska trött efter en rätt slitig men kul dag "i tjänst", spelade först två söndagsmässor, först i Ströms kyrka, sedani Alanäs kyrka.. Fick något slags "frispel" på orgeln och gjorde värsta"wild'n crazy"-improvisationerna som förspel till psalmerna, det var roligt, skulle vart ännu roligare om jag kunnat se ansiktsuttrycken hos den samlade folkskaran..Haha! Efter mässorna hann jag precis hem och äta lite middag innanjag drog vidare till planeringsmötet hemma hos Ingrid tillsammans med henne och Antonia då vi kom fram till att jag och Antonia ska spela Cello respektive Fiol på en musikgudstjänst på Allhelgona, vilket kommer att bli mycket intressant, iallfall från min sida sett, eftersom jag knappt tagit i en cello förrut... Tyckte ju att det lät så lätt när jag själv beskrev vad som skulle spelas, så jag sade då högt till mig själv, MEN JAG KAN JU SPELA DOM DÄR BORDUNTONERNA... Suck, att jag inte kan hålla min mun stängd i något läge.. haha! Jaja, är tillbaka i Mellis nu iallfall och har just kommit hem från Niclas, där Jag David Niclas och Johanna har myst och haft det trevligt! Nu ska jag lägga mig under täcket i min nybäddade säng och bara mysa med mig själv tills jag somnar.. ska bli sååååå skönt=) Ha det gott alla så hörs vi igen;) Åver und Auht//Ernst

2 kommentarer:

  1. "mysa med mig själv" oj, vad innebär det? :P

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jag skulle velat höra dina "wild'n crazy"-improvisationer!! :D

    SvaraRadera