söndag 4 november 2012

Helt enligt konstens alla regler...

...har jag nu börjat titta på julrepertoar till allt som ska spelas och sjungas i årets utgåva av julhelgen.

Ändå tycker jag nästan att det är sent. Andra år har man ju övat julsånger från oktober, nu är det ju november! Så man får vara tacksam för det lilla, nu kanske julhelgen hinner passera innan jag är så leds på jullåtarna att jag inte ids se åt dom.

Musiker har ju den lilla nackdelen.. ska man kunna framföra och spela låtarna fint lagom till jul och någon vecka där innan får man ju helt enkelt börja öva nu med körer, musiker och allt där emellan.  

Men jag ska inte bara klaga, det är faktiskt himla mysigt att sitta på en pianopall och nynna och spela julsånger. Det o-juliga vädret till trots... 

Men nu ska jag ta och lämna julsångerna för idag i alla fall, för nu ska jag hem och sova! Är sanslöst trött. Gäspar mellan varje tangentnedslag, så då förstår man ju att det här inte håller! Så godnatt och ha det bäst tills vi hörs eller ses igen!

Super et de//Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar