måndag 8 februari 2010

Nja...

Idag hittar jag verkligen ingen sång som passar, dagen har varit så fulländat dålig i de flesta fall, så jag skulle behöva skriva en egen text baserad på alla fula ord jag kan, och jag kan MÅNGA. Men eftersom jag vill bespara er den poesin så har jag letat rätt på en text som iallafall lite kan beskriva hur kaosartad min dag varit.. nästan hela tiden.. Ekorrn satt i granen..

Ekorrn satt i GRANEN
Skulle skala kottar
Fick han höra barnen
Då fick han så brottom
Hoppa han på TALLEgren
Stötte han sitt lilla ben
Och den långa ludna svansen.


Ja, ni förstår. från gran till tall.. eller hur det nu blir! jag förstår i vilket fall inte..

Men.. Min dag.. Den började faktiskt bra med tidig uppstigning som jag hade sagt, sedan barkade det långt åt fel håll.. Hela dagen kulminerade när jag skulle åka till stan och hämta upp Gunnar och Olivia som skulle komma med bussen. En mil från Övik så känner jag hur hela bilen håller på att skaka sönder. Jag går ut och tittar på däcken, och upptäcker då att vänster fram håller på att lossna helt. läskigt!

Hissar och drar fast dom, drar samtidigt sönder fälgkorset.. Det var bara kulminationen, tänk då dagen i övrigt, vill helst inte tala om den, för jag vill lämna den bakom mig! I morgon är ju trots allt en annan dag.. JA!! Nu kom jag på sångtexten!! Tänk bort ekorren, han kna få sitta kvar på sin grankvist/tallgren.. Men här har vi nu texten som får avsluta dagen:


Bengha' va ut i verkstan' å hämta 'n ny dunk.
han hällde upp å de smake phörskans bra.
Olle satt å sög på en byxvarm zingo.
de hade vart en fruktansvärt helvetisk dag.

så vi drack:
två, fyr, sex, åtta Bäverhojt
man drick för å glöm å sen kan man börj' å dans'
eller tre, fem, sju, nie zingos
vi dansar tills vi ä nån annan stans.

dan' börja med blötsnö de kom 'n 2-3 meter,
sen frös det till å allting blev till is.
mot naturenskraft vi ständigt kämpar å streter,
man känn sig oftast som en liten fis.

så vi drick:
två, fyr, sex, åtta Bäverhojt
man drick för å glöm å sen kan man börj' å dans'
eller tre, fem, sju, nie zingos
vi dansar tills vi ä nån annan stans.
Mor kom in i bodegan å de' blev tvärtyst,
hon frågade var' Bengha' va' nånstans.
Jan-E sa: Han gick på dasse'... tro ja'.
Men han låg där bakom baren utan sans.

så han drack:
två, fyr, sex, åtta Bäverhojt
han drick för å glöm å sen kan han börj' att dans'
eller tre, fem, sju, nie zingos
vi dansar tills vi ä nån annan stans.


GODNATT!!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar