fredag 5 februari 2010

Ett enat folk på väg
SvPs793
I en kall och kylig värld fryser den som jämt står still
Men ett folk på pilgrimsfärd hinner aldrig stelna till
Våra vägar har gått skilda där vi vandrat år från år
Låt oss äntligen få bilda en gemenskap som består

Ett enat folk på väg
Ett enat folk med samma mål
Guds rike är på väg
Och redan finns det mitt ibland oss

Hur än andra gått förut, kors och tvärs i vägens damm
Plånas aldrig spåren ut av den som först gick vägen fram
Och vår väg är mycket smal men den är en soluppgång
Som går upp ur skuggans dal och ger mening åt vår sång

Ett enat folk på väg
Ett enat folk med samma mål
Guds rike är på väg
Och redan finns det mitt i bland oss

//P.Carlsson, T.Hagenfors

Jag har seriöst gått och nynnat på den här hela dagen! Kom på mig själv vid middagen med att verkligen sjunga ut i refrängen.. När jag tittar på texten så här på kvällskvisten/nattsidan av dygnet så förstår jag till viss del varför jag gått omkring med den här på hjärnan hela dagen, den sammanfattar nämligen hela mitt liv just nu! Jag menar, jag känner mig verkligen som om jag är på väg någonstans, framåt hoppas jag iof, men vem vet? Samtidigt känner jag mig absolut inte ensam, tvärt om så känns det som om jag just nu har fler vänner i min närvaro och närmiljö än många gånger förr.. Ja, ni förstår(!), hela konceptet med psalmen känns rätt helt enkelt! Det känns så här: Om jag skulle skriva en text just nu, så skulle den bli i det här stuket. (PUNKT)

Övrigt om dagen då... jag har haft flyt i det mesta jag tagit mig för idag, jag vaknade på "rätt sida" av sängen idag så att säga! Jag har till och med spelat en massa Mozart och tyckt att det gått rätt bra, vilket är ovanligt. Senare, efer middagen och fikat har jag Harry och Eric bastat följt av ett fantastiskt samtal med sagde Harry och Emelie om livets djup och avgrunder mm. Helt enkelt en perfekt dag kanske.. Kom just på femton låttexter till som skulle kunna kvala in här ikväll, men den ovan är ändå bäst!

Så! Nu ska jag sova. Ska kolla mailen först förresten. Sedan date med kudden, min allra mest egna älskare, eller vad man ska kalla den.. Krångligt det här med att jag har så många kuddar(5), Det är ju förbjudet med bigami i sverige.. HAHAHAHA, nu smet trötthumorn in också, helt fantastiskt!:D

HA DET BÄÄÄÄÄÄÄÄÄST! Saknar er som inte är här!

Over and out//Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar