onsdag 31 oktober 2012

Totta Näslund - Allt är bra


Jag har inget stort att säga jag har ingenting att ge
Mycket lite rör sig, det mesta är passé
Jag sitter och väntar på att något ska ske
Att någon ska säga hur det verkligen är


Allt är bra, allt är bra, allt är bra det är bara bra

Utanför min dörr står en svårt plågad själ
Med en flackande blick och ett ständigt farväl
Han trampar och tvekar men står ändå kvar
Sen mumlar han något och väntar på svar

Allt är bra, allt är bra, allt är bra det är bara bra


Tjejen jag träffar frågar ibland
Hur ska det bli, ska du bli min man
Jag vet inte säger jag, jag vet inte alls
Sen kastar jag mig runt hennes hals

Allt är bra, allt är bra, allt är bra det är bara bra


Igår var jag med henne, idag är hon med mig
Jag kan inte säga ja, hon kan inte säga nej
Vi pratar i timmar om hur det ska bli
Sen drar jag mig undan för att känna mig fri

Allt är bra, allt är bra, allt är bra det är bara bra


Jag lever här och nu och det enda jag begär
Är att få veta vem jag varit för å veta vem jag är
När jag ser på mina år så tänker jag minsann
Man ska göra det man vill å inte bara det man kan


Jag vill inte till stjärnorna, vad ska jag göra där?
Jag tappar bara andan det är fel atmosfär.
Jag drömde för länge sen, när jag var tolv
Att hela världen var mitt källarrumsgolv


Allt är bra, allt är bra, allt är bra det är bara bra

Jag vill sjunga en sång som aldrig tar slut
En enkel melodi som ingen hört förut
Ur tystnad och mörker växer ljud och ljus
Det brinner mellan människor och ekar mellan hus

Allt är bra, allt är bra, allt är bra det är bara bra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar