fredag 28 augusti 2009

Mellansel.

Eftersom jag nu bestämt mig, att en gång för alla börja blogga, så måste jag välja en strategiskt rätt tid i mitt liv att börja, till exempel vid en flytt eller liknande.. En liten brottpunkt i vardagen alltså. Vad passar då bättre än att börja nu när jag flyttar tillbaks till Mellansel för ytterligare ett års studier mot en hägrande kantorsexamen? Jag kan helt enkelt inte komma på någon bättre tidpunkt, om jag inte ska vänta till Nyårsafton eller min födelsedag om typ ett år... Men dom båda "bemärkelsedagarna" känns ju inte helt ovanliga att "börja ett nytt liv" på, så då får det bli i sambanden till återkomsten till "Middle-village"/"Schwissensehl" istället, för hur många flyttar till mellansel per år på en skalbagge från 4 till 9? Precis. Inte alls lika många som fyller år per år, för det gör ju ALLA! HA! Nåja.. Då undrar förståss alla (Typ): "Har människan redan åkt tillbaka till denna gudsförgätna håla redan idag, och VARFÖR i HELA FRIDEN då för?" Då är mitt direkta svar: "Nej, Jag har bara varit dit för att lämna lite grejer, sedan tillbaka hem!". Så lite har jag alltså att göra om dagarna att jag tar en dag enkom för att förgylla Mellansel med sin närvaro över dagen! HAHA, vilket liv!:P För att då beskriva dagen i någotsånär korta ordalag så kan jag sammanfatta den med orden LETA och FÖRRÅDSNYCKEL.. Av någon mer eller mindre oförklarlig anledning så tog det ungefär femtioelva timmar att hitta nyckeln till förrådet där jag hade kvar vissa saker från förra året, som jag naturligtvis föresatt mig att jag ABSOLUUT måste ha upp på mitt rum redan idag istället för att trängas med SEXTIOSJU andra som trängs inne hos husmor på måndagmorgon för att kvittera ut och låna diverse olika saker till hit och dit och överallt och ingenstans.. Nåja, jag gick iallafall in till henne och bad att få låna nyckeln, som redan var utlånad såklart och det var bara för mig att be den andra personen om nyckeln så kunde ju JAG lämna tillbaka den.. Problemet var bara att den andra personen, som vi för enkelhetens skull kan kalla person B (Jag är naturligtvis person A i alla lägen), lämnat tillbaka den utan att husmor (person C) märkt det.. så det blev ju en skattjakt utan dess like... haha! När jag så hade fått mina efterlängtade saker ur förrådet så upptäcker jag att underlakanet som jag skulle ha ur kartongen inte var där, det ligger istället i en av kartongerna som står kvar hemma på hallgolvet... BITTERT VÄRRE!! Nåväl, jag och Nina hade en jättetrevlig dag i Bilen, Mellansel och Övik.. så på det hela taget så har det varit en jättebra dag.. Vi får se om jag lyckas denna gången, med att hålla bloggen vid liv alltså, gör jag det så hörs vi av snart igen! ¨ OVER AND OUT// ernst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar