söndag 7 juli 2013

En vecka som kräver ett inlägg...

Veckan som har gått: Korta versionen


  • Sextiotalsveckan
  • Körslaget
  • Gospelkonsert
  • Orgelkonsert
Veckan som har gått: Den lite längre versionen

I veckan har det hänt massor! Jag menar verkligen massor, och det känns skönt att den snart är över. Men också lite tomt måste jag nog erkänna, för nu är den ju slut! Det vi började planera i februari har helt plötsligt varit och farit, så nu är det bara att vänta på nästa år!

Vad är det då vi har planerat sedan i februari och som gått av stapeln i veckan? Jo, sextiotalsveckan i Malå! Min del i det hela var att rodda ihop inslaget som vi kallade "körslaget i Malå", vilket gick ut på att samla ihop en hel hög med körsångare som vi delade upp i tre körer och tre körledare. Det vill säga körledare helt utan erfarenhet av att leda just kör! Det har varit jätteskoj och både körledare och körer har skött sig exemplariskt! 

Så jag vill passa på att tacka Maria Tuolja Renström, Eva From och Eva Larsson speciellt, men också speciellt alla körsångare som slutit upp till körerna! Utan er inget körslag...

Vidare så hade vi en helt otroligt konsertupplevelse med Malå gospel i tisdags. Tror aldrig att det har känts så bra med gospel, varken i kören eller som solosångare! Det var helt makalöst vad bra det gick...

Körslaget pågick ju varje dag i veckan utom onsdag, så det var ju hela tiden nånting som rörde det, men jag kan inte nog beskriva hur bra alla skötte sig och hur bra det lät om körerna!

För att avsluta sextiotalsveckan för min del så gjorde jag en orgelkonsert i fredags kväll. Det gick också helt enligt planen, med undantag av en sak: Det kom så mycket folk! Jag hade skrivit ut trettio program, vilket fick mig att känna mig som den mest optimistiske typen i världshistorien.. och mycket riktigt, kvart i sju fanns inte en kotte i kyrkan förutom jag och vaktmästarn samt kyrkoherden som skulle prata. Då kom en av mina korister vilken jag bemötte med: "Men så trevligt, då blir vi iallafall en som lyssnar!", varpå jag gick in i sakristian för att gå igenom körordningen med Erik-Hugo, detta tog MAXIMALT 5 minuter...

När jag sedan gick ut i kyrkan igen var det med chock jag kunde konstatera att det satt åtminstone 20 personer i kyrkan.. jag tänkte att nu har det hänt nåt... men icke! Folket fortsatte strömma till, och slutligen blev vi 64 stycken på konserten in alles. Mycket ovanligt för att vara Malå.

Nåja, nu återstår endast söndagen av veckan och den ska jag tillbringa på två gudstjänster, sedan blir det en ledig dag för min del. Skönt.

Nu ska jag gå och öva psalmer till idag. Over and out: ERIK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar