onsdag 30 juni 2010

Fattig Bonddräng

Lyssnar på denna otroligt vackra låt, i arr av Erik Alenius och Frida Hamrin.. Den är så otroligt snygg så jag vet inte vart jag ska ta vägen.. Sedan att låten är så himla fin också lägger ju som en prick över I! Annars sitter jag här i min ensamhet(?) och fixar med lite papper innan jag ska gå över till kyrkan och öva lite..

För så är det ju faktiskt, jag har ju börjat jobba och tänkte då ta tillfället i akt att passa på att skriva lite här också emellanåt:) Har ju vart väldans lat på den fronten i vår, men nu har jag inga sökningar än på ett tag och jag har en liten ledig stund lite då och då. Perfekt!! 

Tänkte att jag skulle beskriva mitt jobb lite.. Jag har då tillfälligt (i sju veckor) tagit över Erikas(ordinarie kantorn) kontor och arbete. Kontoret är bäst, känns som så lyxigt att ha ett sånt :P När jag inte är här så sitter jag och övar i kyrkan lite inför gudstjänster och olika grejer. Just nu är det övning inför konserten på lördag eftermiddag som är huvudtemat´på min övning, piano alltså..

REKLAM: alltså, på lördag klockan 15 30 ska jag spela konsert under Musik vid Tåsjö Stränder i kyrkan i Kyrktåsjö. Då blir det Schumann och Chopin, årets musikaliska födelsedagsbarn:) HJÄRTLIGT VÄLKOMNA DIT!

Over and out// Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar