lördag 7 april 2012

Lite laddat...

Måste nog tillstå att det är lite laddat mellan mig och bloggen.. jag menar så här: Här har jag skitit fullständigt i bloggen i cirkus typ 450 dagar eller något, också kommer jag bara tillbaka och utan ett ord börjar skriva igen.. Eller rättare sagt, med många ord börjar skriva. Jag skrev förra gången (Januari-11) att jag KANSKE skulle börja skriva igen.. jag var inte säker, men iallafall, kanske. Det får nog bli något liknande den här gången:P Kanske kan jag tvinga in någon slags rutin, kanske inte.

Vad jag ville skriva om denna långfredag det vet jag inte, men det var iallafall något som drog mina tankar hit.. vad vet jag inte, men det kanske var ett sätt för hjärnan att säga till mig att det är dags du gör något, din latsmock!! Haha!!

Idag har jag varit på inte mindre än två gudstjänster och spelat, kan tyckas vara mycket för en futtig fredag, men ack så det bedrog sig! Jesus blev ju korsfäst å gravad idag! Det är klart att man måste ha gudstjänst då! Det var två väldigt olika men på sina sätt väldigt trevliga gudstjänster, fick på den första spela på den otroligt trevliga lilla orgeln i Hotings lillkyrka, och på den andra hade jag finfint sångsällskap av Maria Nordenmark och Elisabet Turesson på EFS i Strömsund. Vi sjöng förövrigt Sjung till Jesus av Erik Tilling; en väldans bra låt av en ruggigt bra artist!

Men nu känner jag att jag nästan har förtagit mig, är ju så att säga lite otränad i det här med att skriva blogg... Haha, men jag tror nog att jag återkommer i morgon, det känns så i fingrarna.. det var kul att skriva idag!

Till sist: Jesaja 53

Over n' out// ERnsT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar